Obchodné podmienky

This Agreement was last modified on 18 February 2016.

Všeobecné obchodné podmienky – ďalej len VOP

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1          Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa 01.04.2019 a upravujú vzťah medzi odberateľom a dodávateľom RM tes, s.r.o., so sídlom 9. mája 2233/17, 917 01 Trnava, IČO: 31415237,  DIČ: 2020390878, IČ DPH: SK2020390878, zapísanou  v obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 2778/T (ďalej len dodávateľ),  v oblasti predaja tovaru a služieb, medzi spoločnosťou RM tes, s.r.o. , a jej obchodnými partnermi prostredníctvom osobného nákupu na predajnom mieste, alebo pomocou predaja na diaľku formou E-commerce (e-mailu alebo e-shopu).

1.2          Odberateľom sa môže stať každá právnická alebo fyzická osoba – podniktateľ, prípadne iná právna forma podnikania, ktorá sa preukáže Výpisom z obchodného registra alebo Živnostenským listom príp. iným Výpisom preukazujúcim právnu formu podnikania. V prípade, že odberateľ bude fyzická osoba – nepodnikateľ, dodávateľ si vyhradzuje právo obchod nezrealizovať.

1.3          Za zmluvu sa rozumie objednávka, doklad o kúpe, alebo akákoľvek iná forma zmluvy, ktorá je

v súlade s VOP,  a na základe ktorej došlo k uzatvoreniu obchodného vzťahu.

1.4          Iné podmienky, alebo iné vyhradné práva , ktoré nie sú obsiahnuté v týchto VOP budú platné a účinné len v prípade, ak budú doplnené písomnou formou a podpísané oboma dotknutými stranami, v opačnom prípade  sa obchodný vzťah riadi Obchodným zákonníkom.

2. REGISTRÁCIA

2.1          Registrácia – osobný nákup

Odberateľ sa musí pred prvým nákupom registrovať u dodávateľa násl.formou:

  • uviesť údaje o firme: IČO, DIČ, IČ DPH (v prípade aj je platiteľom DPH), adresu sídla spoločnosti/miesta podnikania.
  • Uviesť kontaktné údaje štatutára spoločnosti, kontaktnej osoby, vždy sú vyžadované – údaje-meno a priezvisko, telefonicky kontakt resp. e-mail.kontakt.
  • Pri registrácií sa odberateľ oboznámil s VOP platnými k dátumu registrácie, ako aj vyjadrí svoj Súhlas pre spracovanie osobných údajov. Po preverení všetkých údajov pri registrácií, dodávateľ vydáva odberateľovi registračné číslo a vydá prihlasovacie údaje pre následujúci nákup

2.2          Registrácia – e-shop

  • Registrácia cez e-shop prebieha vždy formou webového formulára na webovej stránke dodávateľa. Odberateľ je povinný uviesť všetky údaje, ktoré sú povinné pre zadanie formulára – vyznačené hviezdičkou.
  • Pri registrácií sa odberateľ oboznámil s VOP platnými k dátumu registrácie, ako aj vyjadrí svoj Súhlas pre spracovanie osobných údajov. Po preverení všetkých údajov pri registrácií, dodávateľ vydáva odberateľovi registračné číslo a vydá prihlasovacie údaje pre následujúci nákup

2.3          Registrácia – e-mail

Odberateľ zašle dodávateľovi všetky potrebné údaje, čím dáva súhlas pre registráciu do informačného systému dodávateľa.

  • údaje o firme: IČO, DIČ, IČ DPH (v prípade aj je platiteľom DPH), adresu sídla spoločnosti/miesta podnikania.
  • kontaktné údaje štatutára spoločnosti, kontaktnej osoby, vždy sú vyžadované údaje-meno a priezvisko, telefonicky kontakt resp. e-mail.kontakt.

Zaevidovanie údajov do informačného systému sa považuje za registráciu a súhlas s VOP.

3. OBJEDNANIE TOVARU

3.1          Objednanie tovaru/služieb – osobný nákup

Osobným nákupom alebo vytvorením objednávky na prevádzke dodávateľa, vzniká obchodný prípad, ktorý považujeme za uzatvorenie zmluvy.

3.2          Objednanie tovaru, služieb – e-mail

Podľa e-mailového dopytu odberateľa, je dodávateľom následne vypracovaná cenová ponuka. Cenová ponuka je informatívneho charakteru a je ďalej nezáväzná.  Záväznou sa stáva až po odsúhlasení odberateľom a vystavením objednávky, ktorá je spracovaná a realizovaná v rozsahu dodania produktov, splnení dodacích podmienok a platobných podmienok (napr.zálohová faktúra – viac v platobných podmienkach) , ktoré v nej boli uvedené. Záloha je nevratná, slúži na pokrytie nákladov spojených so zabezpečením tovaru.

3.3          Objednanie tovaru/služieb – e-shop

Podľa údajov e-shopu si odberateľ vyberie typ produktov a ich množstvo, ktoré požaduje dodať. Následne vyplní všetky potrebné údaje, t.j. kontaktné údaje, dodacie a platobné podmienky, ako aj súhlas so spracovaním osobných údajov. Po odsúhlasení zhrnutia objednávky a potvrdením súhlasu s podmienkami predaja, pristúpi k samotnému objednaniu tovaru. Odsúhlasením objednávky dodávateľom sa stáva objednávka záväznou a je následne spracovaná a realizovaná v rozsahu dodania produktov .

4. DODACIE PODMIENKY

4.1          Spôsob dodania tovaru/služieb

Pri osobnom nákupe sú odberateľovi vydané všetky produkty,  ktoré sú skladovo k dispozícií, pokiaľ odberateľ neuvedie iný termín dodania. Dodávateľ pri produktoch, ktoré nie sú skladom k okamžitému odberu, určí termín dodania. Termín dodania je súčasťou potvrdenej objednávky. Doklad o kúpe slúži zároveň ako doklad o prevzatí tovaru/služieb bez výhrad ak nie je dohodnuté inak.

Po dohode je možné tovar dodať na miesto určené odberateľom. Túto službu môže dodávateľ odberateľovi spoplatniť vo výške určenej dodávateľom podľa aktuálne platných cien dodávateľa.

Pri nákupe formou e-shop, e-mail, je odberateľ povinný vybrať spôsob dodania objednaných produktov/služieb a určiť správnu adresu dodania. V prípade, ak odberateľ neurčí spôsob a adresu dodania, má dodávateľ zato, že sa jedná o osobný odber na prevádzke dodávateľa.

Dodanie tovaru nie je možné, ak odberateľ neuhradil svoje záväzky z predošlého obchodovania s dodávateľom, pokiaľ nie je dohodnuté inak.

4.2         Termín dodania tovaru/služieb

Pri osobnom nákupe sú odberateľovi vydané všetky produkty, ktoré sú skladovo k dispozícií, pokiaľ odberateľ neuvedie iný termín dodania. Dodávateľ pri produktoch, ktoré nie sú skladom, určí približný termín dodania. Termín dodania je súčasťou potvrdenej objednávky  resp. dokladu o kúpe.

Pri nákupe formou e-mailu, stanoví dodávateľ pri cenovej ponuke termín dodania produktov. Termín dodania závisí od splnenia podmienok stanovených v cenovej ponuke.

Pri nákupe formou e-shopu, upresní dodávateľ po akceptácií objednávky termín dodania (e-mailom alebo telefonicky).

4.3          Zmena termínu dodania

Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeniť termín dodania na základe zmien, ktoré nevie ovplyvniť napr. náhla nedostupnosť tovaru, nepriaznivé podmienky pre prepravu a pod.

V prípade nedodržania termínu dodania, môže odberateľ odstúpiť od zmluvy.

5. ZAPOŽIČANIE TOVARU

Odberateľ môže požiadať dodávateľa o zapožičanie tovaru za účelom testovania alebo predvedenia. Presné podmienky zapožičania tovaru vrátane ceny,  určí dodávateľ.  Pri zapožičaní vystaví dodávateľ odberateľovi doklad o zapožičaní, kde sú presne stanovené podmienky zápožičky. Tento doklad musí byť riadne potvrdený odberateľom. Pri vrátení zapožičaného tovaru, vystaví dodávateľ odberateľovi doklad o vrátení zapožičaného tovaru. Dodávateľ má právo do 3-pracovných dní od prevzatia tovaru požadovať kompenzáciu za nekompletný alebo poškodený tovar. Platobné podmienky, ako aj cena zapožičaného tovaru bude vopred dohodnutá.

6. PLATOBNÉ PODMIENKY

6.1          Platba vopred

Platba vopred sa uskutoční prostredníctvom bankového prevodu na základe zálohovej faktúry. Po pripísaní čiastky na účet dodávateľa, je tovar pripravený na dodanie podľa dohodnutých podmienok.

6.2          Platba v hotovosti

Odberateľ uskutoční platbu za tovar/službu v hotovosti v prevádzkárni dodávateľa alebo ak to situácia vyžaduje na mieste u odberateľa, pričom održí riadny doklad o kúpe.

6.3          Platba na dobierku

Tovar zaslaný odberateľovi kuriérskou al. poštovou službou ako dobierka, bude uhradený pri doručení a prevzatí tovaru. Odberateľ je povinný uhradiť príslušný poplatok za dobierku.

Ak osoba oprávnená prevziať zásielku, odmietne bez udania dôvodu uhradiť kúpnu cenu, alebo nie je možné zásielku doručiť (adresát nezastihnuteľný napriek telefonickým a iným urgenciám), je dodávateľ oprávnený uplatniť zmluvnú pokutu vo výške do 20% z hodnoty tovaru + DPH.

6.4          Platba na faktúru

Odberateľ je povinný uhradiť faktúru do dátumu splatnosti uvedenej na faktúre.

V prípade nedodržania splatnosti si dodávateľ vyhradzuje právo účtovať zmluvnú pokutu vo výške 0,1% z dĺžnej sumy za každý deň omeškania, pozastaviť nasledujúce plnenie zmluvy, posunúť termín dodania, čo sa nepovažuje za porušenie VOP alebo Zmluvy o obchode.

V prípade omeškania o viac ako 10 dní po spatnosti, má dodávateľ právo tovar odberateľovi odobrať a vymáhať náklady s tým spojené. Tovar zostáva majetkom dodávateľa až do jeho úplného zaplatenia.

Pri úhrade faktúry je odberateľ povinný uviesť správny variabilný symbol. V opačnom prípade môže dôjsť k predĺženiu dodania tovaru/služby. 

6.5          Úhrada dobropisu

V prípade, že odberateľ má u dodávateľa vystavený dobropis,  započíta sa s neuhradenými faktúrami. Pokiaľ v dobe dobropisu nemá odberateľ neuhradené faktúry, dodávateľ tento dobropis uhradí do splatnosti uvedenej na dobropise.

7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Ak odberateľ odstúpi od potvrdenej objednávky alebo z akéhokoľvek iného dôvodu odmietne tovar prevziať, má dodávateľ právo účtovať poplatok vo výške 20% z ceny objednávky.

Ostatné podmienky odstúpenia od zmluvy sa spravujú príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

8. REKLAMAČNÝ PORIADOK / REKLAMAČNÉ PODMIENKY

8.1 Prevzatie tovaru a nebezpečenstvo škody na tovare

Odberateľ je povinný pri osobnom odbere tovar riadne a včas bez zbytočného odkladu skontrolovať.

Mechanicky poškodený výrobok je odberateľ povinný reklamovať ihneď.

V prípade, že je tovar zaslaný prepravnou službou, je odberateľ povinný zásielku skontrolovať bez zbytočného odkladu. Pokiaľ odberateľ zistí, že dodaný tovar bol mechanicky poškodený po prevzatí prepravcom, a to aj dodatočne, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia zásielky, je povinný bezodkladne kontaktovať prepravcu a požiadať o vyhotovenie zápisu o spôsobení škody. Zároveň je povinný upovedomiť dodávateľa o tom, že upovedomil prepravcu o vzniku škody.

Rovnako je nutné pri osobnom odbere ihneď a pri doručení prepravnou službou bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia tovaru, reklamovať neúplnosť tovaru. Na neskoršie reklamácie tohto typu nebude braný ohľad.

Odberateľ je zodpovedný za kontrolu sériových čísel tovaru a čísel vyznačených na doklade o kúpe/dodacom liste/záručnom liste. Vzniknuté rozdiely je povinný bezodkladne nahlásiť dodávateľovi najneskôr do 24hodín.

8.2 Odstránenie chyby

Odberateľ je povinný tovar používať v súlade s podmienkami stanovenými výrobcom.

Počas záruky zabezpečí dodávateľ odstránenie poruchy výrobku.   

Odberateľ predloží dodávateľovi v reklamačnom mieste (na prevádzke dodávateľa) doklad o kúpe tovaru, príp. záručný list ak to konkrétny tovar vyžaduje.

Odberateľ  môže reklamovaný tovar odoslať aj doručovacou službou. Tovar musí byť balený tak, aby nedošlo k mechanickému poškodeniu počas prepravy. Dodávateľ odporúča zasielať reklamovaný tovar v originálnom balení, antistatických obaloch a pod.

Náklady spojené s uplatnením reklamácie (balenie, doprava, pošta…) do a z miesta vybavenia reklamácie hradí vždy odberateľ.

V prípade, že dodávateľ neuzná reklamáciu ako oprávnenú záručnú opravu, znáša všetky náklady spojené s vybavením reklamácie odberateľ. Tovar bude odberateľovi vrátený až po uhradení vynaložených nákladov.

Predajca si vyhradzuje právo nahradiť neopraviteľný diel dielom podobným, s rovnakými technickými parametrami, prípadne dobropisom. Dodávateľ je oprávnený v prípade, že ten istý druh náhradného tovaru nie je k dispozícií, odovzdať odberateľovi náhradný tovar, ktorý spĺňa obdobné parametre a technické riešenia predtým zakúpeného tovaru.

V prípade, že neopraviteľný reklamovaný tovar nie je na trhu dostupný, reklamácia tovaru bude vybavená adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu vo výške ceny adekvátnej náhrady, stanovenej reklamačným oddelením dodávateľa. V takom prípade je dodávateľ oprávnený rozhodnúť o tom, či tovar vybaví adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu.

Dĺžku trvania reklamácie vždy určí dodávateľ a to až po posúdení oprávnenia reklamácie. Dodávateľ má na posúdenie reklamácie 30 pracovných dní od prevzatia tovaru/služby na reklamačné konanie. Pri veľmi zložitých prípadoch posúdenia, táto doba môže byť dlhšia ale vždy musí byť odberateľovi písomne oznámená.

Doba pre vybavenie reklamácie od jej uznania je max. 60 dní od stanovenia oprávnenosti reklamácie.

Do záručnej doby sa nezapočítava doba, ktorá uplynie od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia.

Dĺžka záruky na tovar/službu je vždy uvedená na doklade o kúpe.

8.3 Zánik záruky

Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na vady produktu vzniknuté použitím neautorizovaného softwaru a spotrebného materiálu, počítačovými vírusmi, používaním produktu v pracovných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi pracovným podmienkam kancelárskeho prostredia, ďalej  nadmerným zaťažovaním tovaru alebo používaním tovaru spôsobom, ktorý je v rozpore s dokumentáciou či všeobecnými zásadami, neodbornou inštaláciou , neodborným obsluhovaním či zanedbanou starostlivosťou o tovar, zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej STN, vyššou mocou, meteorologickými vplyvmi (predovšetkým zásahom blesku a pod. ).

Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa taktiež nevzťahuje na vady produktu v prípade, ak má produkt odstránené alebo poškodené výrobné číslo, ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí, poškodený v dôsledku prevádzkovania v nevhodných podmienkach, vystavený chemicky agresívnemu prostrediu, vysokej teplote elektrickému alebo magnetickému poľu, ak má odstránenú plombu alebo ak bol poškodený živelnou pohromou, poruchou elektrického prúdu alebo tým, že odberateľ používal a manipuloval s produktom v rozpore s návodom na použitie a v rozpore so záručnými podmienkami výrobku.

Reklamácia sa nevzťahuje na nespôsobilosť používať tovar/služby zapríčinené vyššou mocou.

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

VOP sa stávajú záväznými pre obidva zmluvné strany dňom podpisu zmluvy. Dodávateľ má výhradné právo VOP kedykoľvek jednostranne zmeniť.

Odoslaním objednávky sa odberateľ zaväzuje, že akceptuje výšku cien a podmienky podľa cenovej ponuky a objednávky,  Všeobecné obchodné podmienky, Reklamačný poriadok dodávateľa v znení platnom v deň potvrdenia objednávky dodávateľom.

Odberateľ týmto udeľuje súhlas so spracovaním osobných údajov odberateľa v súlade s ustanoveniami zákona  č. 428/2000 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, súhlas na spracovanie jeho osobných údajov v objednávke informačného systému dodávateľa. Odberateľ udeľuje súhlas dobrovoľne, slobodne a vážne, bez tiesne a nápadne nevýhodných podmienok. Odberateľ zároveň vyhlasuje, že poskytnuté údaje v zadanej objednávke  sú pravdivé.

Súčasťou týchto VOP je aj Reklamačný poriadok dodávateľa.