REKLAMAČNÝ PORIADOK – ďalej len RMA
1. PREVZATIE TOVARU A NEBEZPEČENSTVO ŠKODY NA TOVARE
Odberateľ je povinný pri osobnom odbere tovar riadne a včas bez zbytočného odkladu skontrolovať.
Mechanicky poškodený výrobok je odberateľ povinný reklamovať ihneď.
V prípade, že je tovar zaslaný prepravnou službou, je odberateľ povinný zásielku skontrolovať bez zbytočného odkladu. Pokiaľ odberateľ zistí, že dodaný tovar bol mechanicky poškodený po prevzatí prepravcom, a to aj dodatočne, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia zásielky, je povinný bezodkladne kontaktovať prepravcu a požiadať o vyhotovenie zápisu o spôsobení škody. Zároveň je povinný upovedomiť dodávateľa o tom, že upovedomil prepravcu o vzniku škody.
Rovnako je nutné pri osobnom odbere ihneď a pri doručení prepravnou službou bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia tovaru, reklamovať neúplnosť tovaru. Na neskoršie reklamácie tohto typu nebude braný ohľad.
Odberateľ je zodpovedný za kontrolu sériových čísel tovaru a čísel vyznačených na doklade o kúpe/dodacom liste/záručnom liste. Vzniknuté rozdiely je povinný bezodkladne nahlásiť dodávateľovi najneskôr do 24hodín.
2. ODSTRÁNENIE CHYBY
Odberateľ je povinný tovar používať v súlade s podmienkami stanovenými výrobcom.
Počas záruky zabezpečí dodávateľ odstránenie poruchy výrobku.
Odberateľ predloží dodávateľovi v reklamačnom mieste (na prevádzke dodávateľa) doklad o kúpe tovaru, príp. záručný list ak to konkrétny tovar vyžaduje.
Odberateľ môže reklamovaný tovar odoslať aj doručovacou službou. Tovar musí byť balení tak, aby nedošlo k mechanickému poškodeniu počas prepravy. Dodávateľ odporúča zasielať reklamovaný tovar v originálnom balení, antistatických obaloch a pod.
Náklady spojené s uplatnením reklamácie (balenie, doprava, pošta…) do a z miesta vybavenia reklamácie hradí vždy odberateľ.
V prípade, že dodávateľ neuzná reklamáciu ako oprávnenú záručnú opravu, znáša všetky náklady spojené s vybavením reklamácie odberateľ. Tovar bude odberateľovi vrátený až po uhradení vynaložených nákladov.
Predajca si vyhradzuje právo nahradiť neopraviteľný diel dielom podobným, s rovnakými technickými parametrami, prípadne dobropisom. Dodávateľ je oprávnený v prípade, že ten istý druh náhradného tovaru nie je k dispozícií, odovzdať odberateľovi náhradný tovar, ktorý spĺňa obdobné parametre a technické riešenia predtým zakúpeného tovaru.
V prípade, že neopraviteľný reklamovaný tovar nie je na trhu dostupný, reklamácia tovaru bude vybavená adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu vo výške ceny adekvátnej náhrady, stanovenej reklamačným oddelením dodávateľa. V takom prípade je dodávateľ oprávnený rozhodnúť o tom, či tovar vybaví adekvátnou náhradou alebo vystavením dobropisu.
Dĺžku trvania reklamácie vždy určí dodávateľ a to až po posúdení oprávnenia reklamácie. Dodávateľ má na posúdenie reklamácie 30 pracovných dní od prevzatia tovaru/služby na reklamačné konanie. Pri veľmi zložitých prípadoch posúdenia, táto doba môže byť dlhšia ale vždy musí byť odberateľovi písomne oznámená.
Doba pre vybavenie reklamácie od jej uznania je max. 60 dní od stanovenia oprávnenosti reklamácie.
Do záručnej doby sa nezapočítava doba, ktorá uplynie od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia.
Dĺžka záruky na tovar/službu je vždy uvedená na doklade o kúpe.
2. ZÁNIK ZÁRUKY
Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na vady produktu vzniknuté použitím neautorizovaného softwaru a spotrebného materiálu, počítačovými vírusmi, používaním produktu v pracovných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi pracovným podmienkam kancelárskeho prostredia, ďalej nadmerným zaťažovaním tovaru alebo používaním tovaru spôsobom, ktorý je v rozpore s dokumentáciou či všeobecnými zásadami, neodbornou inštaláciou , neodborným obsluhovaním či zanedbanou starostlivosťou o tovar, zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej STN, vyššou mocou, meteorologickými vplyvmi (predovšetkým zásahom blesku a pod. ).
Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa taktiež nevzťahuje na vady produktu v prípade, ak má produkt odstránené alebo poškodené výrobné číslo, ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí, poškodený v dôsledku prevádzkovania v nevhodných podmienkach, vystavený chemicky agresívnemu prostrediu, vysokej teplote elektrickému alebo magnetickému poľu, ak má odstránenú plombu alebo ak bol poškodený živelnou pohromou, poruchou elektrického prúdu alebo tým, že odberateľ používal a manipuloval s produktom v rozpore s návodom na použitie a v rozpore so záručnými podmienkami výrobku.
Reklamácia sa nevzťahuje na nespôsobilosť používať tovar/služby zapríčinené vyššou mocou.